top of page
  • fejerhaz

Eddigi munkálatok


Összeszedem azokat a munkálatokat, amiket idáig elvégeztünk. Most persze királyi többesben beszélek, mert én kb. egy kapavágást sem csináltam- Én mint tervező, tervrajzokkal, megrendelésekkel irányítom itthonról a munkálatokat.

A legtöbb munkát Simon csinálta a fűtetlen házban, de sokat segített apukám és a barátok is. Szakember eddig a pontig még csak a falinjektálásnál nyúlt hozzá.



- Miután miénk lett a ház, rögtön tervezni kezdtünk. Lelkes olvasója vagyok az otthonkommandó blognak, Ditta szintén egy régi vegyes falazatú házat újított fel, szerintem elég jó meglátásai vannak, inspiráló látni a példáját, és jó beleolvasni részletesen is pl. a padlójuk elkészítésébe.


-Simon és apukám beleásták magukat a falnedvesedés, vízszigetelés témakörébe. Rengeteg írást, blogot végigolvastak, konzultáltunk építésszel, aki magának újított fel parasztházat, és az is kapóra jött, hogy jelenleg a plébánia és templom felújításban apukám kapcsolatba került szakemberekkel (azon felül, hogy két parasztházban is lakott, így eleve ismeri a témakört)- ki is hívtuk egy konzultációra Horváth Sándor tanár urat, aki felmérte a házat. Arra jutottunk, hogy ugyan a ház nem kifejezetten nedves, (azért így is van némi nedvesség a falban 50 cm magasságig) de amint megoldjuk, hogy fölfelé ne jöjjön a pára, máris több mehet el a falba. Így Simon úgy döntött, hogy duplán bebiztosítjuk magunkat. Egyrészt körbeássa belül az összes falat, és drain csővel vezeti ki a talajból jövő nedvességet.



Plusz talált egy Obex nevű céget az interneten, akik fal injektálással foglalkoznak és mindenki dícsérte őket. Nagyon kedvező ajánlatot adtak, és pár óra alatt el is végezték. A fotón a kis lukacskák azok, amiken keresztül beinjektálták az anyagot. Ilyen megy végig az egész házon körbe.


A falakról a vakolatot 1 m magasságig leverte Simon, hogy kiszáradjon, és erre majd szellőző vakolatot fogunk tenni.


- Hiába voltak jó állapotban a padlók, mindent fölszedett Simon, a csempék alatt betont is tört, ami nagyon úúúútálatos munka, főleg hideg, jéghideg téli napokon. Most mindenhol föld van, mély árkokkal a fal mellett. Én nem is tudom hány talicskányi törmelék ment ki, de már el is vitték, így fotózni sem tudom. Azért szedtünk föl mindent, hogy a víz és hőszigetelést meg tudjuk csinálni.






- Falbontások: A középső nagy szobát összenyitottuk a konyha-kamra sejttel. Apukám és Simon ketten bontották le a falat- majd a kamra leválasztó falat is. Simon a fördőszoba falát is kibontotta, hogy kijjebb hozzuk. Emellett 4 kéményt is lebontott....





- Nagyon sok új nyílászáró lesz, lényegében csak a két ajtó és a hátsó szoba ablaknyílása marad meg- ezekbe ugyanekkora nyílászárókat készíttetünk.



A konyhában a meglévő ablak helyett három új ablaknyílást készítenek a fiúk. Itt gigászi küzdelem volt: egyrészt vétettem én is egy hibát- valahol elcsúszhatott tervezés közben az ablak mostani helye, ezért hiába számítottam ki munkaspórolós módszerrel az ablakok helyét-sajnos munkát okoztam a fiúknak. Plusz kiderült, hogy egy méretes beton áthidaló is ott van ahol nem kellene- de azért megoldották. Baráti brigád jött segíteni az ablaknyílások kivágásában, apukám is sok segítséget nyújt, van hogy Simon egyedül csinálja... és még mindig nagyon hideg van a házban...



Itt tartunk most... két és fél új ablaknyílás van készen, két teljesen új kialakítása vár még ránk, és két olyan, ahol egy meglévő helyett kell kettőt betenni... még belegondolni is sok ennyi munkába!! Kicsit most meg is ijedtem, olyan egyszerű kimondani hogy legyen itt egy ablak, aztán, most hogy elkezdték kiszedni a helyüket, túl nagynak látom a nyílásokat- félek, hogy a ház arányainak nem teszek jót és "túlablakoztam" a házat...



Én sajnos ezekbe a munkálatokba egyáltalán nem tudtam bekapcsolódni- nagy pocakkal, azután újszülöttel- most pedig a világjárvány miatt már három gyerkőccel itthon, online tanulás, stb.... még lejutni sem egyszerű- főleg, hogy kijárási korlátozás is életbe lépett...


A kertet próbálom rendezgetni, amennyire tellik tőlem- nem vagyok egy kertbolond, úgyhogy lelkes amatőrként vágok neki a témának, de a beköltözés utánra fog ez valószínűleg igazán beindulni, addig tanulgatok, pl metszeni .

Ahogy ezeken a képeken is látszik, lesz dolog, mert elég kopár most szegényke....




51 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page